ABOUT FloatATION

A powerful tool for wellness, relaxation, pain relief and better sleep

Floatation therapy is the most efficient technology of sensory attenuation. From time immemorial, human cultures have utilized different tools and methods for achievement of similar states of experience for purposes of healing, ritual and spiritual development. Works of profound Paleolithic cave art spread throughout all of the inhabited continents were created in similar conditions of sensory attenuation. Since the middle of the 20th century, floatation became a subject for scientific research within the fields of neuroscience and psychotherapy. Contemporary agreement between scientists and floatation practitioners treats floatation therapy as one of the most effective ways for achieving states of profound relaxation for the body and mind.

 

The floatation solution is heavily saturated with Epsom salts (Magnesium Sulphate), which gives it a buoyancy greater than that of the Dead Sea. This feature enables one to float in a state of weightlessness while removing the effects of gravity on the whole body. During the floatation, the body starts to absorb magnesium externally through the skin, which is the most efficient way to counteract magnesium deficiency and affects the muscles and the nervous system in a relaxing manner. The autonomic nervous system tends to shift from sympathetic, which usually dominates in the conditions of stress and is responsible for the so-called “fight-or-flight” response, to parasympathetic, which is known to regulate “rest-and-digest” state. The overall physiological result tends to be lower heart and blood rate and calmer / deeper breath. The levels of adrenaline and stress hormone cortisol in the human system were shown to be decreasing, while neurotransmitters and hormones associated with positive feelings and emotions like serotonin, dopamine and oxytocin start to be produced in larger quantities. The brainwaves shift from alpha state – the frequencies associated with a common waking state, to theta – frequencies which are associated with introspective and meditative states of consciousness. As a result, due to elimination of a tremendous amount of “casual” external stimulae bombarding the human nervous system, the human organism returns to a natural state of relaxation and bliss. It is hypothesized, that the positive physiological and psychological effects associated with floatation are a result of organism’s organic response after being brought back to optimal conditions of functioning.

Benefits of floating

Plūduriavimo terapija gali įtakoti bendrą organizmo gerbūvį šiais būdais
  •         Įgalinti pilną atsipalaidavimą
  •         Padėti įveikti nuovargį bei organizmo paros ritmo sutrikimus
  •         Gerinti miegą
  •         Mažinti stresą
  •         Suteikti naujos gyvybinės energijos
  •         Mažinti depresiją, nerimą ir baimę
  •         Skatinti žalingais tapusių įpročių, priklausomybių ir baimių įveikimą
Įtaka psichikai:
  •         Skatinti kairiojo ir dešiniojo smegenų pusrutulių veiklos sinchronizaciją
  •         Keisti smegenų bangų dažnį iš alfa ir beta į žemesniojo dažnio alfa, theta bei delta bangas
  •         Padėti ugdyti valingą dėmesio valdymą
  •         Didinti kūrybiškumą bei skatinti problemų sprendimą
  •         Gerinti visų tipų vaizduotę
  •         Gilinti meditacijos praktiką
  •         Plėsti suvokimą, greitina mokymąsi, sustiprina pojūčius
  •         Stiprinti hipnoterapijos bei savihipnozės praktikas
Įtaka kūnui:
  •         Mažinti kortizolio, ACTH, pieno rūgšties bei adrenalino išsiskyrimą organizme
  •         Aktyvuoti su teigiamais fiziologiniais ir emociniais pokyčiais siejamų neurotransmiterių ir hormonų: serotonino, dopamino ir oksitocino išsiskyrimą
  •         Skatinti laimės hormonų - endorfinų išsiskyrimą
  •         Pagreitinti reabilitaciją bei atsistatymą po traumų
  •         Mažinti skausmą (artrito, migrenų, kūno sužalojimų ir kitais atvejais)
  •         Gerinti imuninės sistemos veiklą
  •         Gerinti deguonies ir maistinių medžiagų paskirstymą bei įsisavinimą organizme
  •         Mažinti kraujo spaudimą, pulso ir širdies plakimo dažnį bei deguonies suvartojimą
  •         Atletams padėti pasiekti geresnių rezultatų
  •         Mažinti sportinių sužeidimų riziką

Apie transderminį magnį

Plūduriavimo kapsulėje yra 500 l vandens, kuriame ištirpdyta virš 400 kg Epsomo druskų. Epsomo druska – tai natūralus mineralinis magnio (Mg) ir sulfato (SO4) junginys. Tiek magnis, tiek sulfatas yra organizmo lengvai pasisavinami išoriškai per odą, tad plūduriavimas Epsomo druskomis prisotintame vandenyje pasižymi puikiomis sveikatinimo savybėmis.

Magnis – tai šarminis metalas, aštuntas labiausiai paplitęs mineralas žemėje, pasižymintis itin dideliu aktyvumu. Mūsų kūne yra apie 4-6 arbatiniai šaukšteliai magnio. Apie 60-65% viso kūno magnio yra kauluose ir dantyse. Likusieji 35-40% – raumenyse, audinio ląstelėse ir kūno skystyje, iš šių – didžiausia koncentracija yra širdyje ir smegenyse.

Dr. Carolyn Dean savo knygoje „Magnio stebuklas” (angl. The Magnesium Miracle) teigia, jog kai kurie gydytojai magnį laiko pačiu svarbiausiu mineralu tiek žmonijai, tiek ir kitiems gyviesiems organizmams. Jis yra kertinis mineralas vienaląsčiuose organizmuose ir antras labiausiai paplitęs elementas žmogaus kūno ląstelėse. Kaip ir kalcis, magnis yra šarminis mineralas, neutralizuojantis rūgštį.

Transderminis magnis – tai magnis absorbuojamas per odą. Epsomo druska yra viena populiariausių išoriškai vartojamo magnio formų. Iš tiesų, tai ne druska, o natūralus mineralinis magnio (Mg) ir sulfato (SO4) junginys. Pagrindinis transderminio magnio pranašumas prieš geriamuosius magnio papildus yra tas, kad jis yra žymiai geriau absorbuojamas. Per odą jis greičiau patenka į kraują, nes apeina virškinimo sistemą, kur jo poveikis labai sumažėja dėl enzimų veiklos ir skrandžio rūgštingumo.

Moksliniais tyrimais patvirtinta, kad tiek magnis, tiek sulfatas yra lengvai pasisavinami per odą, taigi maudymasi Epsomo druskų pripildytose voniose, be kitų plūduriavmo terapijos privalumų, puikiai tinka siekiant atstatyti šio mikroelemento balansą organizme. Šis mikroelementas aktyvina daugiau nei 300 fermentų veiklą žmogaus organizme, dalyvauja angliavandenių, lipidų, baltymų, energijos apykaitoje, šilumos reguliacijos procese, plintant nerviniam impulsui, palaikant raumenų dirglumą. Magnis taip pat yra svarbus kalcio ir vitaminų C bei D apykaitai. Žmogaus organizmas pats negali pasigaminti jam taip reikalingo magnio, todėl jį turi gauti su maistu arba pasisavinti per odą – išoriškai. Sulfitai padeda įsisavinti maistines medžiagas, pašalinti toksinus ir palengvinti kenčiančių nuo migrenos būklę.

Trūkstant magnio ima kamuoti: nuovargis, gebėjimas susikaupti, dirglumas, nervingumas, bloga dėmesio koncentracija, atminties pablogėjimas, raumenų skausmas, mėšlungis, sutrinka širdies, virškinamojo trakto veikla, nemiga, galvos skausmai, rankų ir kojų pirštų tirpimas, dilgčiojimas, veido, sprando ir pečių srities raumenų traukuliai, žmonės, kuriems trūksta magnio, paprastai jaučia niekuo nepaaiškinamą vidinį nerimą.

Kodėl organizme sumažėja magnio?
  •    magnio sumažėja laikantis dietų, badaujant, valgant sūrų maistą
  •    vemiant, viduriuojant
  •    vartojant kai kuriuos vaistus,
  •    gausiai prakaituojant
  •    nėštumo metu, maitinant krūtimi
  •    paauglystėje ir vyresniame amžiuje
  •    intensyviai sportuojant
  •    esant intensyviam protiniam darbui, stresui
  •    vartojant daug alkoholio
Magnio vaidmuo organizme?
  •    magnio sumažėja laikantis dietų, badaujant, valgant sūrų maistą
  •    vemiant, viduriuojant
  •    vartojant kai kuriuos vaistus,
  •    gausiai prakaituojant
  •    nėštumo metu, maitinant krūtimi
  •    paauglystėje ir vyresniame amžiuje
  •    intensyviai sportuojant
  •    esant intensyviam protiniam darbui, stresui
  •    vartojant daug alkoholio

Glausta plūduriavimo istorija

“Popiet lankiausi Martin’o karštose druskų voniose ir plūduriuodamas ant nugaros užmigau, anot savo laikrodžio,  beveik valandai nenuskęsdamas ir nepakeitęs savo pozicijos! Tai buvo tai ko aš niekada nesu daręs ir vargiai įsivaizdavau esant įmanoma. Vanduo yra patogiausia lova kokia tik tai gali būti.“  – Benjaminas Franklinas 1706 – 1790.

Ženkli praeitame šimtmetyje sąmonės ir smegenų veiklą tyrusių Vakarų pasaulio mokslininkų dalis siekė išsiaiškinti kas nutiktų nutraukus visus išorinio pasaulio signalus per pojūčius pasiekiančius mūsų sąmonę. Dalis tuometinių psichologijos, neurofiziologijos ir susijusių mokslų bendruomenės manė žmogaus smegenis išimtinai reaguojant tik į iš išorės patenkančius signalus ir teigė, kad pašalinus šios informacijos srautą žmogų ištiktų į komos ar gilų miegą panaši būsena. Kita dalis tyrėjų manė, kad pilnoje pojūčių izoliacijoje nuo išorės dirgiklių atsidūrusios smegenys ir toliau testų savo veiklą pačios generuodamos skirtingas patirtis bei sąmonės būsenas.

Norėdamas sukurti eksperimentines sąlygas šioms hipotezėms patikrinti, pirmąjį plūduriavimo rezervuarą 1954 m. dirbdamas JAV Nacionaliniame psichinės sveikatos centre sukūrė gydytojas, neurofiziologas bei psichoterapeutas John Cunningham Lilly. Taigi, plūduriavimas gimė kaip būdas tirti sąmonės procesų veiklą žmogaus smegenyse. John Lilly sukūrė pirmąją veikiančią sistemą, kuri maksimaliai išlaisvintų žmogaus pojūčius nuo išorės pasaulio dirgiklių poveiko. Pirmajame sukurtame plūduriavimo rezervuare procedūra buvo atliekama stačiomis ir pilnai pasinėrus po vandeniu – oras plūduriuojančiam asmeniui buvo tiekiamas tiesiai į vilkimą skafandrą. Pirmosios kartos plūduriavimo terapijos tyrimai tęsėsi daugiau kaip du dešimtmečius. Per šį laiką buvo ištobulintas plūduriavimo kabinos dizainas bei joje įdiegtos oro cirkuliacijos, vandens filtravimo ir temperatūros palaikymo sistemos. Vandens plūdrumui suteikti pradėtas naudoti medicininių savybių turintis Magnio sulfatas (Epsomo druska) pirmą kartą įgalino nevaržomą plūduriavimą atsigulus.

 

„Esu tvirtai įsitikinęs, kad aukštesnių sąmonės būsenų pasiekimas yra būtina žmonijos išlikimo sąlyga“ – teigė John Lilly.

Kompiuterių programuotojas, tuo metu itin inovatyvios srities atstovas, Glenn Perry susidomėjo John Lilly veikla ir sudalyvavo vienose iš pirmųjų plačiajai visuomenei prieinamose plūduriavimo dirbtuvėse (angl. workshop), kurių dalyvaujantys plūduriavo tiek dienos, tiek nakties metu visiems pageidaujant daugiau laiko savo individualioms sesijoms pratęsti. Glenn Perry savo pirmąją plūduriavimo patirtį apibūdino taip: „mane aplankė gerbūvio ir lengvumo jausmas, kurio nejaučiau nuo pat ankstyvosios vaikystės“. 1972 m. Šitokiomis aplinkybėmis gimė pirmasis pasaulyje namų ar komerciniam naudojimui skirtas plūduriavimo rezervuaras “Samadhi”, o Glenn Perry namai Los Andžele, Kalifornijoje tapo pirmąją pasaulyje plūduriavimo studija. Vienas pirmųjų plūduriavimą išbandė ir įvertino šios procedūros teikiamą terapinį poveikį vienas žinomiausių XX a. fizikų teoretikų Richard Feynman.

Taigi, eksperimentiniu būdu pagrįstas atsakymas į klausimą kas nutinka žmogaus sąmonei šią išlaisvinus nuo išorinio pasaulio dirgiklių metu buvo gautas. Plūduriavimo procedūros metu sąmoningumas nėra prarandamas, priešingai, žmogaus psichika tampa labai aktyvi, protas itin kūrybiškas, o pati procedūra teikia milžinišką terapinį potencialą, kurio įvairiausi apsektai buvo ir tebėra gausiai tiriami ir aprašomi šiai dienai susikaupusios gausios mokslinės literatūros. Tai ir buvo pagrindinis atradimas, kurį John Lilly aprašė pirmuosiuose moksliniuose darbuose apie pojūčių išlaisvinimo poveikį žmogui publikuotuose XX a. 6-ojo dešimtmečio pabaigoje.

Watch "Floatnation"

Watch "30 days floating"

Close Menu
×
×

Cart